Melyek a kihívások a filmszínházak és filmarchívumok számára, amikor nemcsak saját, de más gyűjtemények, intézmények filmjeit is bemutatják? Mi a helyzet az egyre növekvő filmgyűjteményekkel, amelyek a filmértékesítők és forgalmazók által egyre szélesebb körben elérhetőek? A „Hozzáférés Korában”, amikor mindenki számára elérhetőnek tűnik az utópisztikus álom megvalósulása, amiben a „világ összes filmje” hozzáférhető, fontos, hogy kurátorként és programszerkesztőként vessünk egy pillantást múltunkra, jelenünkre, és lehetséges fantasztikus jövőnkre is. 


Massimo Benvegnú
A FIAF gyűjteményi és programigazgatója. Filmes tanulmányait a Bolognai Egyetemen végezte, jelenleg pedig az amszterdami EYE Filmmúzeum programszervezője. 1997-ben elvégezte az Archimedia kurzust, 2010-ben pedig Haghefilm ösztöndíjjal jutalmazták. Több könyvet és publikációt írt, s dolgozott a Velencei és a Locarnói Nemzetközi Filmfesztiválnak is.