Égigérő fű – Tanári segédanyag

Ajánlott korosztály: 1–4. osztály

Tantárgyi kapcsolatok: magyar nyelv és irodalom, vizuális kultúra, etika

A film kapcsán feldolgozható témák:

  • öröm, bánat
  • unalom elűzése
  • bátorság, találékonyság, akadályok leküzdése
  • barátság
  • önzetlenség, jószívűség
  • a képzelet és a fantázia ereje
  • összetartás, közösség

Feldolgozást segítő kérdések:

  • Milyen ifjúsági filmeket ismersz még?
  • Mit olvastál Janikovszky Évától?
  • Hol játszódik a film?
  • Mi Poldi bácsi legnagyobb bánata?
  • Ki segít Misunak befüvesíteni az udvart?
  • Mennyire nehéz Misunak bevonnia a többieket?
  • Milyen akadályokba ütköznek?
  • Hogyan tudunk segíteni másokon?
  • Poldi bácsi minden este ugyanakkor érkezik haza, és mindig elmondja, hogy „Mindenütt jó, de a legjobb itthon.”
    Neked milyen szokásaid vannak, amit minden nap megteszel?

Égigérő fű (forrás: NFI/Inkey Alice)

Feladatok:

  • A filmben rajzolva látjuk a napot és a madarakat. Rajzolj te is olyan figurát, ami szerinted szép lenne a filmben!
  • Milyen járműveket láttál a filmben?
  • Kérdezd meg a családodat, hogy ki látta a filmet, és ha szereti, akkor miért?
  • Hogyan folytatnád a mondatot?
    ◇  Misu a nyár végén…
    ◇  Poldi bácsi másnap reggel…
    ◇  Oszkár megkérte…
  • Képzeld el Misut, amint egy olyan kalandban vesz részt, mint a film elején. Rajzold le egy képen!

 

 

Erdős Emese

Ez a weboldal sütiket használ

Sütiket használunk a tartalmak személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához. Cookie adatkezelési tájékoztatónkat itt találhatja meg.

Megértettem