Égigérő fű – Tanári segédanyag

 

Ajánlott korosztály: 1–4. évfolyam

Tantárgyi kapcsolatok: magyar nyelv és irodalom, vizuális kultúra, etika

A film kapcsán feldolgozható témák:

  • öröm, bánat
  • unalom elűzése
  • bátorság, találékonyság, akadályok leküzdése
  • barátság
  • önzetlenség, jószívűség
  • a képzelet és a fantázia ereje
  • összetartás, közösség

Feldolgozást segítő kérdések:

  • Milyen ifjúsági filmeket ismersz még?
  • Mit olvastál Janikovszky Évától?
  • Hol játszódik a film?
  • Mi Poldi bácsi legnagyobb bánata?
  • Ki segít Misunak befüvesíteni az udvart?
  • Mennyire nehéz Misunak bevonnia a többieket?
  • Milyen akadályokba ütköznek?
  • Hogyan tudunk segíteni másokon?
  • Poldi bácsi minden este ugyanakkor érkezik haza, és mindig elmondja, hogy „Mindenütt jó, de a legjobb itthon.”
    Neked milyen szokásaid vannak, amit minden nap megteszel?

Égigérő fű (forrás: NFI/Inkey Alice)

Feladatok:

  • A filmben rajzolva látjuk a napot és a madarakat. Rajzolj te is olyan figurát, ami szerinted szép lenne a filmben!
  • Milyen járműveket láttál a filmben?
  • Kérdezd meg a családodat, hogy ki látta a filmet, és ha szereti, akkor miért?
  • Hogyan folytatnád a mondatot?
    ◇  Misu a nyár végén…
    ◇  Poldi bácsi másnap reggel…
    ◇  Oszkár megkérte…
  • Képzeld el Misut, amint egy olyan kalandban vesz részt, mint a film elején. Rajzold le egy képen!