Ajánlott korosztály: 1–4. évfolyam
Tantárgyi kapcsolatok: magyar nyelv és irodalom, vizuális kultúra, etika
A teljes film elérhető itt (a Videotóriumon csak oktatási intézmények számára):
A film kapcsán feldolgozható témák:
- öröm, bánat
- unalom elűzése
- bátorság, találékonyság, akadályok leküzdése
- barátság
- önzetlenség, jószívűség
- a képzelet és a fantázia ereje
- összetartás, közösség
Feldolgozást segítő kérdések:
- Milyen ifjúsági filmeket ismersz még?
- Mit olvastál Janikovszky Évától?
- Hol játszódik a film?
- Mi Poldi bácsi legnagyobb bánata?
- Ki segít Misunak befüvesíteni az udvart?
- Mennyire nehéz Misunak bevonnia a többieket?
- Milyen akadályokba ütköznek?
- Hogyan tudunk segíteni másokon?
- Poldi bácsi minden este ugyanakkor érkezik haza, és mindig elmondja, hogy „Mindenütt jó, de a legjobb itthon.”
Neked milyen szokásaid vannak, amit minden nap megteszel?
Feladatok:
- A filmben rajzolva látjuk a napot és a madarakat. Rajzolj te is olyan figurát, ami szerinted szép lenne a filmben!
- Milyen járműveket láttál a filmben?
- Kérdezd meg a családodat, hogy ki látta a filmet, és ha szereti, akkor miért?
- Hogyan folytatnád a mondatot?
◇ Misu a nyár végén…
◇ Poldi bácsi másnap reggel…
◇ Oszkár megkérte… - Képzeld el Misut, amint egy olyan kalandban vesz részt, mint a film elején. Rajzold le egy képen!
Online játékok: