Az erdő kapitánya – Tanári segédanyag

 

Ajánlott korosztály: 5–8. évfolyam  

Tantárgyi kapcsolatok: vizuális kultúra, digitális kultúra, etika, természettudomány, biológia, földrajz

 

A film kapcsán feldolgozható témák:

  • környezetvédelem
  • elvárosiasodás
  • erdőirtás, fakitermelés
  • kapzsiság
  • bűnözés, bűnüldözés
  • nyomozás
  • együttműködés, csapatmunka
  • barátság 
  • megszemélyestíés
  • állatmese


Feldolgozást segítő kérdések

  • Milyen más nyomozós filmet, mesét ismertek?
  • Hogyan jelenik meg a filmben a rendőri nyomozás?
  • Melyik másik magyar animációs filmmel áll szoros rokonságban? Mondj példákat, hogy miben hasonlóak!
  • Hogyan mutatja be a film a bűnözőket?
  • Milyen negatív képzetek társulnak a zsiványokhoz: varangy, kígyó, szarka?
  • Hogyan jelenítik meg az alkotók a városi és az erdei életet?
  • Hogyan reflektál a film a környezetvédelemre, és milyen környezetvédelmi témákat vonultat fel?
  • Ezeknek mi az aktualitása?
  • Milyen veszélyek fenyegetik jelenleg a bolygónkat?
  • Milyen természetvédelmi helyeket ismertek Magyarországon?
  • Te mit teszel azért, hogy vigyázz a környezetre?

Az erdő kapitánya (forrás: NFI)

Feladatok 

  • A denevérhez hasonlóan próbáljatok meg ti is visszafelé beszélni! 
  • Találjatok ki egy titkosírást, és írjatok egy levelet egy osztálytársatoknak, majd fejtsétek meg!
  • Találjatok ki magatoknak és/vagy egymásnak vicces zsiványnevet, ami ráadásul alliterál (pl: Szarka Szaniszló, Varangy Vanda, Sikló Simi). Rajzoljátok le a figurákat!

Letölthető anyagok:

Online játékok: