A ceruza és a radír – Tanári segédanyag

Ajánlott korosztály: 1–4. évfolyam  

Tantárgyi kapcsolatok: vizuális kultúra, digitális kultúra, etika  

A film kapcsán feldolgozható témák:

  • rajzolás, rajzfilmkészítés 
  • együttműködés
  • megértés
  • barátság
  • harag, nézeteltérés
  • kibékülés
  • problémamegoldás
  • önreflexió  

A ceruza és a radír (forrás: NFI)

 

Feldolgozást segítő kérdések

  • Mit tudsz a rajzfilmkészítésről?
  • Mit tudsz a filmszalagról?
  • Ismersz még olyan animációs párosokat, akik folyton versengenek egymással?
  • Milyen tulajdonságokat tudnál mondani a két főszereplőre?  
  • Kivel azonosultál jobban, a radírral vagy a ceruzával?
  • Hogyan oldottad volna meg ezt a szituációt, amiben a film szereplői voltak?
  • Hogyan oldasz meg egy veszekedést a barátoddal?
  • Be szoktad látni, ha hibáztál? Mit érzel olyankor?
  • Miért veszekszünk valakivel?
  • Miért jó, ha együttműködünk másokkal?
  • Ha a barátaid veszekednek, hogy tudsz nekik segíteni a kibékülésben?

Feladatok

  • Játsszatok el egy vitát és annak megoldását, megoldásait!
  • Játsszátok el kettesével: egyikőtök ceruzával rajzol, a másik radírral radíroz, majd cseréljetek. Mit tapasztaltatok, milyenek voltatok egymással?
  • Találjatok ki párbeszédet a filmhez, és játsszátok el úgy, hogy valaki a radír és valaki a ceruza!
  • Mi van a tolltartódban? Hogy tudsz rendet tartani benne? Rajzold le a tolltartód kis lakóit!

Herczeg Zsófia

Ez a weboldal sütiket használ

Sütiket használunk a tartalmak személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához. Cookie adatkezelési tájékoztatónkat itt találhatja meg.

Megértettem