Michael Nyman

Magyarországon Michael Nyman elsősorban a Peter Greenway filmek zeneszerzőjeként ismert, és csak szűkebb körben – főként a zenészek – tudják, hogy nem csak opera- és kamarazene szerzőnek, de zeneteoretikusnak is kiváló; az experimentális zenéről, John Cage hatásáról írott könyve magyarul is megjelent. A londoni születésű Nyman zongorát és zeneszerzést tanult a Királyi Zeneakadémián, de nem látva elég érdekesnek a kortárs zenét, elutasítva az akkor divatos, Schönberg nevéhez köthető atonális irányzatot, inkább átnyergelt a filmteóriára, és csak 1968-ban, a – főként az Amadinda ütőegyüttes tevékenységének köszönhetően – hazánkban is jól ismert Steve Reich Come Out című szerzeményének hatására fordult újra a komponálás felé. A minimalizmusnak nevezett irányzathoz, melynek egyik alapvető fontosságú képviselője lett, s melyhez a későbbiekben is hű maradt. Ismétlések, egymásba fonódó akkordok jellemzik még az olyan különös, a filmzenéitől egyébként nem túl távol eső műveit is, mint a neurológus professzor, Oliver Sacks esettanulmányából íródott operája, A férfi, aki kalapnak nézte a feleségét.

Közönségtalálkozók:

09.10.18.00 A Grand Budapest Filmdíj átadása (Uránia Nemzeti Filmszínház)
09.09.19.30 
Szent István tér

 

Ez a weboldal sütiket használ

Sütiket használunk a tartalmak személyre szabásához, közösségi funkciók biztosításához, valamint weboldalforgalmunk elemzéséhez. Ezenkívül közösségi média és elemező partnereinkkel megosztjuk az Ön weboldalhasználatra vonatkozó adatait, akik kombinálhatják az adatokat más olyan adatokkal, amelyeket Ön adott meg számukra vagy az Ön által használt más szolgáltatásokból gyűjtöttek. A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához. Cookie adatkezelési tájékoztatónkat itt találhatja meg.

Megértettem